سرهنگ دوم اکبر نصرتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شایع ترین برداشت ها از طریق فیشینگ و به صورت به دست آوردن اطلاعات کاربری از طریق طراحی سایت یا درگاه های جعلی و با پوشش امور خیریه و فروش نرم افزار صورت می گیرد.
ویبا اشاره به اینکه شهروندان باید از دانلود و نصب نرم افزارهای ناآشنا خودداری کنند، افزود: خیران، کمک به نیازمندان را از طریق سازمان های مرتبط انجام دهند و قبل از مشاهده و دریافت کالا از پرداخت هرگونه وجه به حساب افراد خودداری کنند.
وی از شهروندان خواست تا به پیامک های مختلفی که به آنان ارسال می شود، توجه نکنند و قبل از رفتن به پای دستگاه خودپرداز، مراتب را از سازمان مربوطه پیگیری کنند و در صورت موجه شدن با موارد مشکوک، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
رییس پلیس فتا آذربایجان غربی ادامه داد: کلاهبرداری، افترا، تهدید، اخاذی و تخریب داده ها از جمله جرایم سایبری است که مبارزه و مقابله با آنها در اولویت اصلی پلیس فتا قرار دارد.
به گزارش ایرنا و بر اساس ﺗﻌﺮﻳف ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ، ﺟﺮائم رایانه ای ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﺷﺎﻣﻞ ﻓﻌﺎﻟﻴت های ﻣﺠﺮﻣﺎﻧﻪ ای ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﺎﻫﻴتی ﺳﻨتی دارﺪ اﻣﺎ از ﻃﺮﻳﻖ اﺑﺰار ﻣﺪرنی چون راﻳﺎﻧﻪ و اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺻﻮرت ﻣﻲ ﮔﻴﺮد.
شهروندان در صورت مواجهه با مشکلاتی در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در میان بگذارند.
6009/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.