قرنی مصطفی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره به مدت پنج روز در شهر بوداپست کشور مجارستان و زیر نظر ' نجات سانچاک'، مربی و مدرس فدراسیون جهانی والیبال از کشور ترکیه برگزار شد.
این مربی و لژیونر والیبال ایران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره مربیگری آخرین و جدیدترین مهارت ها شامل رفتاری و مدیریتی مربیان، تئوری برنامه‌ ریزی تمرین ها، بدنسازی والیبال و آشنایی با تمرین های قدرتی و پلایومتریک ارایه شد.
آکو کریمی ادامه داد: تاکتیک‌های پیشرفته دفاعی و هجومی، تاکتیک‌های گرم کردن، آنالیز و چینش حرفه‌ای ترکیب تیم‌ها، مهارت ها و تکنیک‌های پیشرفته پاس، سرویس، آبشار و دفاع، آشنایی با نحوه بازی والیبال حرفه‌ای، والیبال ساحلی (تاریخچه و مهارت های تکنیکی) و آسیب‌ شناسی ورزشی از دیگر بخش های این دوره مربیگری بود.
کریمی یادآور شد: در این دوره 32 نفر از مربیان والیبال از سراسر جهان از جمله کشورهای آلمان، صربستان، مجارستان، اسلواکی، آفریقای جنوبی، آمریکا و ایرلند حضور داشتند.
وی با اشاره به شرایط حضور در کلاس مربیگری سطح 2 بین المللی والیبال، گفت: داشتن کارت مربیگری بین المللی سطح یک که حداقل 2 سال از تاریخ اخذ آن گذشته باشد، حداقل 2 سال فعالیت در رده های ملی یا باشگاهی، قبولی در course online FIVB و تسلط به زبان انگلیسی از جمله مدارک و شرایط لازم برای شرکت در این دوره است.
به گزارش ایرنا، مدرک بین المللی سطح 2 والیبال از بالاترین مدارک بین المللی مربیگری والیبال در جهان به شمار می رود و با این توضیح که سطح سه سال هاست که برگزار نشده است، بالاترین مدرک در زمان حاضر محسوب می شود.
آکو کریمی از داوران ملی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران و نامزد داور بین المللی والیبال بوده که در قضاوت فینال جام ملت های آسیا و تور جهانی والیبال ساحلی موفق کرده است؛ وی 2 سال پیاپی در لیگ جهانی والیبال از جمله در بازی های حساس ایران - لهستان و ایران - ایتالیا و آرژانتین - ایتالیا به عنوان داور نقش آفرینی کرده است.
آکو کریمی متولد 1370 و بازیکن تیم والیبال 'لوبلیانا' اسلوونی است.
3072/9903/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.