آیدا مجیدآبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مشارکت خیّران در امور نابینایان مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: در نتیجه حمایت نیکوکاران، سرعت تهیه کتاب افزایش پیدا می کند و زمینه برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی کامپیوتر، زبان و روانشناسی فراهم می شود.
وی چاپگر بریل را از جمله نیازهای بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ارومیه دانست و اضافه کرد: با تجهیز این کتابخانه به چاپگر کتاب های درخواستی و موردعلاقه روشندلان و کم بینایان در موضوع های متنوع با سرعت رضایت بخشی تهیه و در اختیار اعضا قرار داده می شود.
وی ادامه داد: امکانات صحافی کتاب های بریل نیز به همراه چاپگر برای تهیه کتاب های مطلوب ضروری است.
مسوول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ارومیه بیان کرد: اعضای این کتابخانه در چهار ماه نخست سال جاری 430 کتاب گویا و 18 کتاب بریل را به امانت برده اند.
مجیدآبادی افزود: اعضای روشندل و کم بینای این بخش می توانند با مطالعه روزنامه ایران سپید به عنوان نخستین روزنامه خط بریل ایران، از اخبار روز مطلع شوند.
به گزارش ایرنا بخش نابینایان این کتابخانه به مجموعه ای شامل 900 کتاب بریل و همچنین گنجینه ای با هشت هزار و 116 عنوان کتاب گویا /صوتی/ در موضوع های درسی و غیردرسی تجهیز شده است؛ 336 عضو روشندل و کم بینای کتابخانه مرکزی ارومیه در حال استفاده از این منابع به صورت مستمر هستند.
متناسب سازی امکانات کتابخانه های عمومی برای نابینایان و کم بینایان در جامعه به توسعه یافتگی متوازن فرهنگی منجر شده و به افزایش نشاط اجتماعی منتهی می شود؛ برگزاری دوره های بریل آموزی، نشست های کتابخوان و همچنین آموزش نصب نرم افزارهای گویا بر روی تلفن همراه و رایانه در فصل های مختلف سال از جمله خدماتی است که برای روشندلان در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ارومیه عرضه می شود.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.