اکبر محمدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده توسط شهروند دوستدار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست نقده تحویل داده شده بود که توسط محیط بانان تیمار و پس از بهبودی کامل به دامان طبیعت بازگردانده شد.
وی بیان کرد : زخمی شدن توسط شکارچیان، ضعف و ناتوانی بر اثر حضور در محیط شهری و نیافتن غذای مورد نیاز و برخورد با اتومبیل از جمله تهدیداتی است که پرندگان را در معرض خطر قرار می دهد.
وی ادامه داد: محیط بانان به صورت شبانه روز در حفظ و حراست از پرندگان و حیات وحش تلاش می‌کنند و آماده برخورد با متخلفان شکار و صید هستند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده از مردم طبیعت دوست خواست تا در صورت مشاهده حیوانات آسیب دیده در طبیعت یا تخلف شکار مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست نقده اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا لک لک ها بزرگترین پرندگان کنار آبزی به شمار می روند و از جمله پرندگان مهاجری هستند که تابستان ها از پراکندگی فراوانی برخوردار بوده وبیشتر در مناطق غربی ایران تولید مثل می کنند.
این پرندگان در تالاب ها وعلف زارها و کشت زارهای پر آب زندگی می کنند و در فصل زادوولد، اغلب نزدیک مناطق مسکونی دیده می شوند وبر روی بام ساختمان ها، توده های علف وتیر های برق وگاهی روی درختان آشیانه می سازند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.