نادر قاضی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سکینه نوری جریان بازگشتش به ایران از مسابقات جهانی چین به همراه یکی دیگر از هم تیمی هایش (مهسا سادات پور رحمتی) را برایم بازگو کرد و این امر جای بسی تاسف دارد که 2 دختر جوان بدون حضور مربی یا سرپرست به تنهایی به ایران بازگردانده شده اند.
وی بیان کرد: نامه اعتراض آمیزی خطاب به رییس فدراسیون تنظیم و خدمت قایم مقام وزیر ورزش و جوانان ارسال کرده و با امیررضا خادم، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر وزیر و جوانان نیز به صورت حضوری صحبت کردم و رسیدگی و برخورد جدی با شخص رییس فدراسیون شمشیربازی را خواستار شدم.
وی با اشاره به اینکه بازگشت 2 دختر ورزشکار به تنهایی از کشور چین به ایران به هیچ وجه قابل توجیه و دفاع نیست، گفت: این 2 مقام مسوول نیز با بنده هم عقیده بودند و چنین برخوردی با ورزشکاران دختر را محکوم کرده و قول مساعد برای رسیدگی هر چه سریع تر به این شکایت را اعلام کردند.
قاضی پور گفت: رییس هیات شمشیربازی آذربایجان غربی نیز وظیفه دارد به چنین مشکلاتی رسیدگی کند زیرا ورزشکاران به نوعی فرزندان روسای هیات های ورزشی محسوب می شوند و باید علاوه بر حمایت مادی مورد حمایت معنوی قرار بگیرند.
به گزارش ایرنا سکینه نوری اپه ایست ارومیه ای تیم ملی شمشیربازی هفته گذشته در جریان مسابقات جهانی چین پس از محروم شدن از شرکت در بخش تیمی این رویداد جهانی به همراه مهسا سادات پوررحمتی، دیگر اپه ایست کشورمان به ایران بازگردانده شد.
این 2 دختر ورزشکار بدون حضور مربی یا سرپرست و پس از طی مسیری سه ساعته با اتوبوس از شهر «ووژی» خود را به شانگهای رساندند و از فرودگاه این شهر با هواپیما به سمت تهران عزیمت کردند.
سکینه نوری نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این مسابقات برای تیم دختران سابر تمامی تجهیزات شمشیربازی خریداری شد ولی با کمال تاسف من و پوررحمتی از این وسایل محروم بودیم و تنها یک عدد تیغه برای اپه خریداری شد.
نوری گفت: من و پورحمتی با هزینه شخصی خود نسبت به خرید وسایل مورد نیاز جهت حضور در مسابقات جهانی اقدام کردیم در حالی که باید از امکانات حمایتی فدراسیون بهره مند باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد که مسوولان ورزش آذربایجان غربی با ریشه یابی این مسئله ناگوار در جهت احقاق حقوق وی با مسوولان فدراسیون صحبت کنند تا چنین بی عدالتی هایی در آینده رخ ندهد.
به گزارش ایرنا مسابقات جهانی شمشیربازی در 28 تیر ماه به میزبانی شهر «ووژی» چین آغاز به کار کرد و تا سوم مرداد سال جاری ادامه داشت.
سکینه نوری متولد سال 1374 است و برای نخستین بار در سال 1388 با کسب مقام سوم المپیاد ورزشی ایرانیان به اردوی تیم ملی اپه دختران دعوت شد.
کسب مقام سومی جوانان 2011 آسیا در تایلند پس از 37 سال برای تیم اپه دختران ایران از مهمترین مقام های این قهرمان ورزشی است.
اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان 2012 جهان در روسیه، نایب قهرمانی تورنمنت بین المللی 2012 گرجستان، کسب مدال برنز مسابقات جوانان آسیا در اندونزی، مقام سومی مسابقات قهرمانی 2013 آسیا در کویت و کسب مدال برنز مسابقات بین المللی 2014 قزاقستان از جمله عناوین قهرمانی این ورزشکار ملی پوش است.
این دختر شمشیرباز ارومیه ای اوایل تیر سال جاری به همراه تیم ملی اپه ایران در مسابقات قهرمانی 2018 تایلند به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کرد و تاریخ ساز شد و به این ترتیب قدم اول را برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا برداشت.
چندی پیش طاهر عاشوری، اپه ایست ارومیه ای و باسابقه تیم ملی شمشیربازی نیز به دلیل آنچه که آن را بی توجهی مسوولان فدراسیون خوانده است، از حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا انصراف داد.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.