به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، ابراهیم شاد قوشچی گفت: از تعداد ۳۲۶ فقره ماموریت آتش نشانی شهرداری ارومیه طی سه ماه اخیر سال جاری ۲۷۰ مورد مربوط به حوادث داخل شهر و ۳۳ مورد مربوط به حوادث خارج از شهر است.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم ماموریت های آتش نشانی را آتش سوزی قطعات خالی شهر، واحد های آپارتمانی و تصادفات جاده ای به خود اختصاص داده است، بیان کرد: این قطعات خالی بعلت پوشیده بودن با علف های خشک باعث گسترش آتش به سایر نقاط شده است.

شاد قوشچی عنوان کرد: در حال حاضر حوادثی چون گیر افتادن در آسانسور در واحد های مسکونی روز به روز در حال افزایش است .

وی با اشاره به افزایش آتش سوزی منازل، بیان کرد: دلیل عمده وقوع آتش سوزی منازل بیشتر سهل انگاری شهروندان است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به حوادث روی داده در سال ۹۵ و ۹۶ ، افزود: طی سال های ۹۵ و ۹۶ به ترتیب تعداد ۱۳۳۹ و ۱۳۶۶ مورد حوادث که منجر به اعزام نیروهای آتش نشانی به محل حادثه شده است .

وی تصریح کرد: هم اینک میانگین زمان رسیدن ماموران آتش نشانی به محل عملیات در داخل شهرکمتر از ۴ دقیقه و در خارج از شهرکمتر از ۱۵ دقیقه است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به کمبود اعتبار در راستای توسعه ایستگاه های آتش نشانی عنوان کرد: کمبود ماشین آلات آتش نشانی و فرسودگی ماشین آلات با میانگین عمر بالا از دیگر مشکلات سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه است.

وی تاکید کرد: آموزش نیرو ها ی درون سازمانی، احداث ایستگاه های جدید بکارگیری نیرو های متخصص، آموزش آخرین متد های آتش نشانی در جهت رسیدن به استاندارد های جهانی در این سازمان ضروری است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 977743
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.