به گزارش ایرنا، محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات تامین آب شهرک های صنعتی ارومیه افزود: سرمایه گذاران خارجی آماده راه اندازی واحدها در ارومیه هستند و نبود برخی زیرساخت ها از جمله آب منجر شده این سرمایه گذاری به تعویق بیفتد.
وی با اشاره به اینکه نبود آب مهمترین سد در مقابل توسعه آذربایجان غربی است، گفت: باید این مشکل به خصوص در مرکز استان حل شود زیرا این چالش در شهرستان ها حل و فصل شده است.
وی بیان کرد: برای اینکه آب مورد نیاز واحدهای تولیدی تامین شود، باید واحدهایی را که برای مدت بیش از 2 سال بلااستفاده هستند را شناسایی و مجوز آنها را باطل کرد تا آب این بخش به توسعه صنعتی استان اختصاص یاید.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امکان راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی در پنج نقطه از استان وجود دارد، بیان کرد: باید توجه شود که راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی در گرو تامین زیرساخت های مناسب از جمله آب مورد نیاز است.
شهریاری ادامه داد: تامین آب مورد نیاز بخش صنعت در اولویت برنامه های دولت و مسوولان استانی است زیرا این امر می تواند موجب راه اندازی چرخه اشتغال در جامعه شود.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بخش کشاورزی استان در صدر اشتغال زایی قرار دارد ولی این امر مناسب به نظر نمی رسد زیرا لازمه توسعه در هر کشوری توجه به بخش صنعت است.
رضا حسینی بیان کرد: باید توجه شود که اگر سرمایه گذاران به شهرستان ها هدایت و از سرمایه گذاری در مرکز استان جلوگیری شود، تعادل جمعیتی در شهرستان ها را بر هم می زند.
وی بیان کرد: اولویت ما برنامه ریزی اصولی و دقیق برای آینده است تا بتوان چرخه اقتصاد و اشتغال را برای نسل های آینده به حرکت درآورد.
به گزارش ایرنا در این جلسه مصوب شد 2 چاه برای تامین آب مورد نیاز در اختیار شهرک صنعتی 3 ارومیه قرار گیرد و همچنین طرح استفاده از پساب فاضلاب در بخش صنعت نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
34 شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد و 23 هزار نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک ها و نواحی مشغول به کار هستند.
913 واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی مشغول فعالیت است که این آمار، جایگاه این شهرک ها در حوزه صنعت و تولید استان را نشان می دهد.
آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود و با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی به مدار تولید آغاز شده است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.