به گزارش ایرنا، رحیم حب نقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه سالانه بیش از 400 رساله دکتری در دانشگاه ارومیه دفاع می شود، بیان کرد: اگر هر کدام از آنها به یک مانع و معضل جامعه در هر عرصه ای بپردازد، بسیاری از مشکلات کشور مرتفع می شود.
وی با بیان اینکه نیاز محوری باید اولویت پژوهش ها، پایان نامه ها و مقالات باشد، افزود: مسوولان و دستگاه های اجرایی مسیر ورود دانشگاه به حل مشکلات اجتماعی را هموار کنند.
'حب نقی' با اشاره به تحصیل بیش از 4.5 میلیون دانشجو در کشور، گفت: ایجاد اشتغال برای تمامی این تعداد نفر از سوی دولت امکان پذیر نیست و در همین راستا باید دانشجویان به سمت کسب و کارهای نوین هدایت شوند.
وی ایجاد شرکت های دانش بنیان را در تغییر مسیر الگوی اشتغال زایی در کشور ضروری دانست و گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از برنامه های راهبردی دانشگاه ارومیه در حمایت از علم، تجاری سازی دانش و فعالیت کاری جوانان است.
رییس دانشگاه ارومیه به فعالیت چشمگیر مرکز رشد این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این مرکز برای ایده هایی که قابلیت انبوه سازی داشته باشد، تاسیس شرکت کرده و از صاحبان شرکت ها، حمایت مالی و معنوی می کند.
وی در رابطه با جایگاه دانشگاه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: نقشی که در اقتصاد مقاومتی برای وزارت علوم تعریف شده، افزایش ارتباطات بین المللی است.
وی ادامه داد: در همین راستا دانشگاه ارومیه با کشورهای آلمان، بلژیک و ترکیه تفاهم نامه هایی را برای انجام پروژه های علمی مشترک و تبادل استاد و دانشجو امضا کرده است.
به گزارش ایرنا دانشگاه ارومیه بیش از 25 هزار دانشجو، کارمند و عضو هیات علمی دارد.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.