«سکینه نوری» روز جمعه و پس از بازگشت به ایران همراه با یکی دیگر از ملی پوشان (مهسا سادات پورحمتی) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم اپه با 2 بازیکن و بدون مربی به همراه با تیم سابر(دختران و پسران) عازم چین شد ولی پس از انجام دیدارهای انفرادی اجازه بازی در بخش تیمی به ما داده نشد.
وی بیان کرد: قرار بود در بخش تیمی مسابقات جهانی نیز شرکت کنیم و حضور در این رقابت ها صعود 2 پله ای در رنکینگ آسیایی را برای اپه دختران ایران در پی داشت ولی فدراسیون مخالفت کرد.
نوری با اشاره تاثیر حضور آنان در بخش تیمی این رقابت ها گفت: بدون در نظر گرفتن نتیجه برد و باخت و تنها حضور ما در بخش تیمی اپه زنان جهان 16 امتیاز را برای ایران ثبت می کرد و برای نخستین بار از رده هشتم به ششم آسیا صعود می کردیم.
وی بیان کرد: ما در بازگشت از چین پس از طی مسیری سه ساعته به شهر شانگهای رسیدیم و از فرودگاه این شهر با هواپیما به سمت تهران حرکت کردیم.
وی افزود: در این مسابقات برای تیم دختران سابر تمامی تجهیزات شمشیربازی خریداری شد ولی با کمال تاسف بنده و پوررحمتی از این وسایل محروم بودیم و تنها یک عدد تیغه برای اپه خریداری شد.
نوری گفت: ما با هزینه شخصی خود اقدام به خرید وسایل مورد نیاز برای حضور در مسابقات جهانی کردیم در حالی که باید از امکانات حمایتی فدراسیون بهره مند باشیم.
وی ادامه داد: ما سالهاست که برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا تلاش می کنیم ولی فدراسیون با انجام چنین رفتارهای ناعادلانه شانس حضور اپه دختران ایران در این کارزار مهم آسیایی را گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد که مسوولان ورزش آذربایجان غربی با ریشه یابی این مسئله ناگوار در جهت احقاق حقوق وی با مسوولان فدراسیون صحبت کنند تا چنین بی عدالتی هایی در آینده رخ ندهد.
به گزارش ایرنا مسابقات جهانی شمشیربازی در 28 تیر ماه به میزبانی شهر «ووشی» چین آغاز به کار کرد و تا سوم مرداد سال جاری ادامه می یابد؛ سکینه نوری متولد سال 1374 بوده و برای نخستین بار در سال 1388 با کسب مقام سوم المپیاد ورزشی ایرانیان به اردوی تیم ملی اپه دختران دعوت شد.
سومی جوانان 2011 آسیا در تایلند (پس از 37 سال برای ایران)، اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان 2012 جهان در روسیه، نایب قهرمانی تورنمنت بین المللی 2012 گرجستان، سومی مسابقات جوانان آسیا در اندونزی، سومی مسابقات قهرمانی 2013 آسیا در کویت و برنز مسابقات بین المللی 2014 قزاقستان از جمله عناوین قهرمانی این ورزشکار ملی پوش است.
3072/7156
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.