به گزارش ایرنا مرتضی بانک روز پنجشنبه در همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو افزود: با راه اندازی این بورس، سهام پروژه های سرمایه گذاری این مناطق در بازار سرمایه به فروش می رسد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به راه اندازی این بورس طی چهار ماه آینده، اضافه کرد: با راه اندازی آن محدودیت های مالی در پروژه های مربوط به توسعه زیرساخت ها در مناطق آزاد کشور بر طرف می شود.
مشاور رییس جمهوری ادامه داد: در کنار این بورس، صندوق ضمانت از سرمایه گذاری نیز در مناطق آزاد راه اندازی می شود تا زمینه امنیت بیشتر سرمایه گذاران فراهم گردد.
وی با اشاره به فعالیت یکهزار و 400 واحد تولیدی در مناطق آزاد کشور و اشتغال 280 هزار نفر در آنها، بیان کرد: مسوولان بخش های مختلف موظف به حمایت از این واحدهای تولیدی هستند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور از تصمیم دولت برای ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در مناطق آزاد خبر داد و گفت: تسهیل امور برای سرمایه گذار، ایجاد شفافیت و سرعت در اجرای خدمات از جمله اهداف راه اندازی این پنجره است و با راه اندازی آن باید در مدت یک هفته پاسخ سرمایه گذاران داده شود.
وی با اشاره به اینکه تحریم یک واقعیت است، افزود: باید در این شرایط از سرمایه گذاران بیش از پیش حمایت شود و با همین رویکرد بسته حمایتی دولت ابلاغ شده است.
مشاور رییس جمهوری با قدردانی از حمایت های دولت تدبیر و امید از مناطق آزاد بیان کرد: طبق این بسته از هفته آینده نظام ثبت سفارش بر اساس مقتضیات مناطق آزاد انجام می شود.
وی سرمایه گذاری را عنصر استراتژیک برای توسعه کشور دانست و اضافه کرد: همه ارگان ها و نهادها باید دست به دست هم بدهند تا زمینه‌ افزایش سود برای سرمایه گذاران فراهم شده و امنیت و احساس امنیت آنان ارتقا یابد.
'بانک' با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در خصوص ایجاد جو مناسب برای سرمایه گذاری بیان‌ کرد: رسانه ملی برای حمایت از سرمایه گذاران گام موثری برنداشته است و نمی تواند مدعی حمایت از این بخش باشد.
به گزارش ایرنا در انتهای این همایش ملی 6 تفاهم نامه همکاری بین منطقه آزاد ماکو و سایر نهادها و وزارتخانه ها از جمله وزارت راه و شهرسازی با هدف توسعه زیرساخت های منطقه آزاد ماکو به امضا رسید.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیائی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه است.
3072/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.