سیدهادی بهادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هنوز تاریخ دقیقی از سفر دکتر حسن روحانی به ارومیه مشخص نیست، افزود: همزمان با سفر رییس جمهوری به ارومیه و به احتمال زیاد در هفته دولت، بلیط فروشی در این راه آهن آغاز می شود.
وی با قدردانی از تلاش دولتمردان در توسعه شبکه ریلی کشور اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی طرح خط آهن مراغه - ارومیه در دولت تدبیر و امید با 10 سال پیش از آن برابری می کند.
وی با بیان اینکه این طرح 180 کیلومتر طول دارد و برای برای هر کیلومتر ریل گذاری 45 تا 50 میلیارد ریال هزینه شده است، بیان کرد: همه اعتبار لازم برای اتمام این طرح تخصیص شده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای ایجاد اداره کل راه آهن در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: تحقق این موضوع منجر به اشتغال زایی در منطقه می شود که در صدد تحقق آن برای کمک به مردم منطقه هستیم.
بهادری به برنامه ریزی برای احداث امتداد راه آهن ارومیه اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم با امتداد چهار کیلومتری، این طرح را به جاده چی چست ارومیه برسانیم.
وی با بیان اینکه امتداد خط ریلی تا جاده چی چست مستلزم آزاد سازی و خرید اراضی کشوری داخل محدوده است، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی تحقق این موضوع کمی دشوار به نظر می رسد.
بهادری همچنین از آغاز بررسی طرح قطار سریع السیر ارومیه ـ تبریز خبرداد و افزود: جزییات این طرح به زودی اطلاع رسانی می شود.
به گزارش ایرنا، مسیر خط آهن مراغه - میاندوآب - مهاباد - نقده - ارومیه از سال 1381 به طول 182 کیلومتر آغاز شده و آذربایجان غربی را به استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و بالاخره به مرکز کشور وصل می کند.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.