ابراهیم جلیلی روز چهارشنبه در حاشیه همایش ملی رونمایی از فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معافیت های مالیاتی، مزیت های جغرافیایی، ذخایرمعدنی، زیر ساخت های ترانزیتی و بسترهای گردشگری از فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو به شمار می رود.
وی افزود: نقشی اثر گذار در راستای اهداف از پیش تعیین شده دولت تدبیر و امید و تحقق حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی با تکیه بر دانش کارکنان در پیمایش یک اقتصاد متوازن مبتنی بر ارزش افزوده ایفا خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه 200 نفر سرمایه گذار که اغلب بومی ولی ساکن شهرهای مختلف کشور هستند و به مدت 2 روز میهمان منطقه آزاد ماکو هستند، ادامه داد: این سرمایه گذاران در بازدید از کارخانه سنگ بری، شهرک صنعتی شوط، نیروگاه برق شرکت گلبرق، کارخانه روان ذوب ماکو، مسیر جاده کمربندی بازرگان و محور لجستیک و پایانه صادراتی با بخشی از فعالیت های صنعتی منطقه آشنا می شوند.
وی یکی دیگر از اهداف همایش ملی رونمایی از فرصت های سرمایه گذاری را آشنایی فعالان اقتصادی با ظرفیت های گردشگری از جمله بوم گردی و طبیعت زیبای منطقه عنوان کرد و گفت: فرصت های گردشگری تنها در طرح های تفریحی و توریستی خلاصه نمی شود، بلکه طرح های توسعه ای صنایع دستی نظیر تولید انواع دست سازه های مربوط به منطقه آزاد ماکو نیز می تواند در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
جلیلی اضافه نمود: مشوق ها و تسهیلاتی برای سرمایه گذاری در منطقه پیش بینی شده است که به سرمایه گذاران متقاضی در این منطقه ارائه می شود.
وی ظرفیت های منطقه آزاد ماکو را جهت جذب سرمایه گذاری و حضور شرکت های خارجی بسیار بالا توصیف کرد و افزود: این منطقه یک بستر رقابتی مبتنی بر مزیت های مطلوب در شمال غرب کشور در عرصه مبادلات بین المللی با هدف توسعه فعالیت های کارآمد صنعتی و معدنی از طریق جلب و هدایت سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.