به گزارش ایرنا مسوول کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان سردشت روز چهارشنبه در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: 24 اثر که 6 مورد در رابطه با عفاف و حجاب، 9 اثر با موضوع افسردگی و 9 اثر دیگر درباره انتظارات از والدین بود به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.
رعنا خضرنیا افزود: آثار راه یافته در بخش های مختلف توسط کارشناسان و داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت 6 اثر برگزیده برای اجرا به شیوه سخنرانی انتخاب شد.
وی بیان کرد: هدف از اجرای این جشنواره آشنایی نوجوانان با فن سخنوری و شیوه درست بحث و گفت و گو، تقویت اعتماد به نفس و روحیه انتقادپذیری بود.
خضرنیا با اشاره به اینکه جشنواره سخنوران نوجوان در بازه سنی 11 تا 17 سال برگزار شد، افزود: “شیوا احمدپور” و “پریا شیخی” در بخش عفاف و حجاب ، “صلاح حسنی” و “نادیا حسن زاده” در بخش افسردگی، “کانی رشیدپور” و “لیلا مولوی” در بخش انتظارات از والدین حایز رتبه برتر شدند.
فرماندار سردشت نیز در این جشنواره، مهارت و توانایی گفتگو کردن در بین اشخاص را ریشه رفع بسیاری از سوتفاهم ها عنوان کرد و گفت: چنانچه اشخاص توان بحث و تبادل نظر در مورد مسایل مختلف با همدیگر را داشته باشند و نیاز به دخالت شخص سومی نباشد دروازه های امید، نشاط و توسعه به روی آن جامعه گشوده می شود.
نژاد جهانی افزود: اجتماع بدون تربیت انسان های توسعه گرا و ترویج مهارت های انسان ساز راه به جایی نمی برد.
وی بر حمایت بدنه اجتماعی از خلاقیت های سایر شهروندان تاکید کرد و گفت: دنیای برتر امروزی به خلاقیت ها و ایده ها توجه ویژه دارد و دوره حفظ کردن ها و مدرک گرفتن های بدون مهارت و همچنین ثروت های بدون فکر به سر آمده است.
به گزارش ایرنا، جشنواره شهرستانی سخنوران نوجوان به مدت یک روز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر سردشت برگزار شد که شعر خوانی و موسیقی محلی از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره بود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سردشت از شهریور سال 79 فعالیت های خود را آغاز کرده و اکنون 2هزار و 20 عضو دارد و حدود 11هزار جلد کتاب در آن موجود است.
7562/3093/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.