صادق حبیب زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان ارومیه 608 روستا دارد که از این تعداد تنها 138 روستا دارای راه آسفالته نیست.
وی اضافه کرد: بهسازی راه های روستایی از جمله مهمترین برنامه های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ارومیه است که از جمله این راه ها می توان به مسیر روستای خوشاکو، گلمرز، جانوسلو، عربلو، جاریحان، مرادکندی، اسلاملو و قشلاق میرزا علی، آلمان آباد، کردلر و گلمان اشاره کرد.
وی با اشاره به ظرفیت ویژه گردشگری روستای خوشاکو و تلاش برای بهبود مسیر دسترسی به این روستا در راستای پاسخگویی به گردشگران و علاقه مندان بیان کرد: در همین راستا لکه گیری و چاله پرکنی راه روستایی خوشاکو با اعتبار یک میلیارد و 460 میلیون ریال به زودی آغاز می شود.
مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای ارومیه ادامه داد: ترمیم و اصلاح آسفالت راه روستایی گلمرز و راه روستایی جانوسلو هر کدام به طول یک کیلومتر به اتمام رسیده و یک هزار و 125 خانوار روستایی از مزایای آنبهره مند شده اند.
حبیب زاده از نصب و ساماندهی علائم ایمنی در محورهای روستایی خبر داد و گفت: روستاهای عربلو، جاریحان،مرادکندی، اسلاملو و قشلاق میرزا علی با نصب 6 عدد تابلوی اطلاعاتی و شناسایی ایمن شدند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و 500 کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.