به گزارش ایرنا، جلیل جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همزمان با این جشنواره، پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی نیز در این محل برپا می شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت از فرهنگ غذایی به عنوان ایرانی‌ترین کالا، استعدادیابی آشپزی در استان و افزایش شادابی و نشاط عمومی دانست و اضافه کرد: اجرای مراسم آیینی، مسابقه استعدادیابی آشپزی، مسابقه انتخاب برترین مراکز عرضه غذا، اجرای کارگاه‌های آموزشی عمومی، علوم و فنون آشپزی و رستوران‌داری، عرضه غذا در غرفه‌های جشنواره، نمایش کالاها و محصولات ایرانی در غرفه‌های مختلف، اجرای کارگاه‌های پرسش و پاسخ در زمینه انواع غذاها توسط اساتید برجسته کشور از جمله برنامه‌های جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی است.
وی ادامه داد: این جشنواره در سه بخش 'مسابقه آشپزی بین خانواده­‌ها' و 'مسابقه برترین استعدادهای آشپزی' و 'مسابقه بین مراکز تهیه و عرضه کنندگان غذا' به اجرا در می آید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در مورد نحوه ثبت نام در این جشنواره گفت: علاقه مندان می‌توانند برای شرکت درجشنواره و مسابقه ‌ها به این اداره کل و ادارات شهرستانی میراث فرهنگی مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، دهها نوع غذا در شهر ارومیه پخته می شود و این شهر از جمله شهرهای با تنوع بالای غذایی در کشور است.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.