فریبا رضا قره باغ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 889 کودک زیر 12 سال از خدمات این کتابخانه استفاده می کنند، افزود: حضور ناشنوایان در کتابخانه به افزایش اعتماد به نفس و توانایی ذهنی آنان منجر می شود.
وی اضافه کرد: این بخش از کتابخانه مرکزی با 12 هزار و 685 نسخه کتاب تخصصی کودک در هفت هزار و 592 عنوان آماده ارائه خدمات برای اعضای خردسال علاقه مند به مطالعه است.
وی با بیان اینکه 95 نسخه کتاب ترکی آذری نیز به بخش کودک این کتابخانه اضافه شده است، اضافه کرد: 200 نسخه کتاب زبان اصلی و چند زبانه نیز برای استفاده کودکان در این کتابخانه نگهداری می شود که مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.
مسوول بخش کودک کتابخانه مرکزی ارومیه ادامه داد: کودکان می توانند علاوه بر کتاب از 15 مجله تخصصی کودک نظیر سروش کودکان، سروش خردسالان، پوپک، دوست کودکان، دوست خردسالان، کیهان بچه ها، سنجاقک، قلک، همشهری بچه ها و ملیکا استفاده کنند.
به گزارش ایرنا بخش کودک کتابخانه مرکزی ارومیه از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده و از آرشیو غنی کتاب های متنوع و جذاب در موضوعات مختلف برای کودکان برخوردار است؛ درخت دانش، حیوانات کاغذی، کره زمین و کتاب های 2 زبانه انگلیسی و فارسی به همراه عکس های جذاب از روش های ترغیب کودکان به مطالعه در این کتابخانه است.
کتابداران این کتابخانه همچنین با ابزارهای دیداری، کتاب هایی با صفحه آرایی ابتکاری و بازی های جذاب خلاقانه، کودکان را به امر مهم مطالعه تشویق می کنند.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.