سید حسن حسینی روز سه شنبه در همایش تجلیل از خادمان اربعین حسینی افزود: موکب های مربوط به آذربایجان غربی در سامرا، مرز خسروی، کربلا و در مسیرهای مابین کربلا و نجف استقرار می یابند و همچینین یک موکب مرزی ویژه بازرگان برای زائران خارجی تدارک دیده شده است تا زائران اهل ترکیه و جمهوری آذربایجان بعد از استراحت در این موکب عازم کربلای معلی شوند.
وی ادامه داد: تاکنون 6 موکب از این استان برای ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) اعلام آمادگی کرده است.
وی بیان کرد: علاقه مندان به راه اندازی موکب می توانند برای دریافت مجوز به عتبات عالیات شهرستان ها و مرکز استان مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم پروانه فعالیت دریافت کنند.
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی ادامه داد: مهمترین مشکل موکب ها نبود وسایل نقلیه سنگین برای حمل تجهیزات این موکب ها به کشور عراق است که امیدواریم مسوولان استانی این مشکل را حل کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این همایش با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی باشکوه ترین گردهمایی مسلمانان جهان است، گفت: باید برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این گردهمایی تلاش شود زیرا تمام توجه ها به این راهپیمایی است.
علیرضا رادفر ادامه داد: عاشقان حسینی هرساله این مراسم را با شکوه برگزار می کنند که باید بتوان از این فرصت استفاده کرد و با برنامه های فرهنگی آموزه های الهی را در بین جوامع گسترش داد.
وی افزود: برای اینکه بتوان خدمات بهتری را به زائران ارائه داد، قصد داریم ظرفیت و خدمات را در مرز خسروی افزایش دهیم و برنامه ریزی ها برای این امور در حال انجام است.
به گزارش ایرنا در ادامه این همایش از 40 نفر از خادمان اربعین حسینی با اهدای لوحی تجلیل شد.
شماره حساب های 1225812717851 بانک انصار و 6041111 بانک رسالت پذیرای کمکهای مردی به ستاد اربعین هستند.
همچنین شماره حساب های 122542717851 بانک انصار و 010303353500 بانک ملی پذیرای کمک های مردمی جهت بازسازی عتبات عالیات می باشد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.