«اسرهادون بت یاوری» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات شطرنج جام «تموز» با 35 ورزشکار در 2 بخش بزرگسالان جوانان از کشورهای ارمنستان، روسیه، عراق و ایران در پنج دور به روش سوییسی در حال برگزاری است.
وی بیان کرد: تا پایان دور چهارم این رقابت ها و در بخش بزرگسالان «آرتین خدایی» در جایگاه نخست قرار دارد و «جانسون کیواکیور»، «رامان کیواکیور»، «دانیبل یوسف» و «بارسین اسحق» به ترتیب در رده های دوم تا پنجم جدول رده بندی قرار گرفته اند.
«بت یاوری» ادامه داد: در بخش شطرنج جوانان نیز «ایملدا بت گورگیز» در رده نخست ایستاده است و «رومل بابلو»، «رایسا کیواکیور»، «برنارد داویدوف» و «برانیا تیموریان» با قرار گرفتن در رده های دوم تا پنجم در اندیشه کسب عناوین برتر این رقابت ها هستند.
وی ادامه داد: دور پنجم و پایانی این رقابت ها عصر امروز به انجام می رسد تا برترین های جام هجدهم مشخص شود.
به گزارش ایرنا هجدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان با عنوان «جام تموز» با حضور ورزشکارانی از کشورهای ارمنستان، عراق، روسیه و ایران /تهران، پردیس و ارومیه/ به میزبانی باشگاه آشور ارومیه در حال برگزاری است.
این جشنواره با حضور 250 ورزشکار در قالب 30 تیم ورزشی در رده های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان از 28 تیر تا چهارم مرداد سال جاری برگزار می شود.
تموز چهارمین ماه آشوریان بوده و به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می رسند.
جام تموز آشوریان از 33 سال قبل تاکنون در شهر ارومیه برگزار شده است اما از سال 1379 به صورت بین المللی با حضور تیم های خارجی برگزاری می شود.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.