رضا محمودپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه به تعویق انداختن مرمت این منابع به گسترش تخریب آنها منجر می شود، افزود: در میان این نسخه های آسیب دیده، منابع منحصر به فردی با 400 سال قدمت و قرآن نفیس با تزیینات طلا وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مرمت این آثار باید توسط کارشناسان متخصص در مرمت انجام شود، اضافه کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از سال 1395 قول مساعد برای مرمت آنها داده اما تاکنون اقدام عملی در این صورت انجام نگرفته است.
وی ادامه داد: مجموعه ای کم نظیر شامل 164 نسخه خطی، 375 کتاب چاپ سنگی و 348 کتاب چاپ سربی به زبان های فارسی، عربی و ترکی در این بخش کتابخانه مرکزی ارومیه برای استفاده پروهشگران نگهداری می شود.
مسوول بخش نسخ خطی و چاپ سنگی کتابخانه مرکزی ارومیه درباره اهمیت نسخ خطی و چاپ سنگی نیز بیان کرد: این منابع ارزشمند هویت تاریخی و فرهنگی ما را نشان می دهد و شناخت آنها پلی برای ارتباط نسل فعلی با گذشته است.
به گزارش ایرنا بخش کتاب های نسخ خطی و چاپ سنگی کتابخانه مرکزی ارومیه از سال 1390 شمسی فعالیت خود را آغاز کرد و با برخورداری از تعدد و تنوع موضوعی، گنجینه ای از منابع تاریخی به شمار می رود؛ گنجینه ای کم نظیر که نسخه های الکترونیکی آن بسیاری از پژوهشگران را به خود فرا می خواند.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.