فرود عسگری روز دوشنبه در حاشیه بهره برداری از این سامانه بومی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این دستگاه می تواند کامیون ها را به صورت پیشرفته و با جزئیات کامل اسکن کند و نظیر آن در گمرک شهید رجایی نیز راه اندازی شده است.
وی افزود: تجهیز مرز بازرگان به دستگاه های پیشرفته نقش مهمی در تسهیل تجارت در یکی از بزرگترین مرزهای زمینی کشور خواهد داشت و می تواند در سرعت بخشیدن به تجارت بین ایران و ترکیه و اروپا مفید باشد.
رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: طرح جامعی برای مرز بازرگان تدوین شده است که اجرای آن نقش مهمی در توسعه مبادلات مرزی بین ایران و ترکیه و رسیدن به حجم 30 میلیارد دلاری تجارت بین 2 کشور خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با اشاره به اینکه توسعه پایدار منطقه آزاد ماکو با محوریت ترانزیت امکان پذیر است، افزود: ترکیه در مسیر تجارت اروپایی ایران قرار داشته و ظرفیت های ترانزیتی قابل توجهی دارد.
غلامرضا سلیمانی فراهم سازی زمینه برای ورود اتباع خارجی بدون درج مهر در روادید را از دیگر برنامه های پیش رو برای حل مشکل تحریم های آمریکا عنوان کرد و افزود: مشکلات مربوط به گمرک بازرگان امروز/دوشنبه/ با حضور برخی از صاحبان صنایع و صادرکنندگان بررسی می شود تا رفع آنها از سوی گمرک پیگیری شود.
به گزارش ایرنا سفارش ساخت پنج دستگاه ایکس ری کامیونی به تولیدکنندگان داخلی در پی تاکید رهبر معظم انقلاب داده شد؛ ایشان در هشتم اردیبهشت ماه 1395 در دیدار کارگران گفتند: 'قاچاق بلای بزرگی برای کشور است؛ قاچاق از واردات دولتی و گمرکی بسیار بدتر است: اولا سلامت جنس معلوم نیست؛ ثانیا درآمدی از آن عاید دولت نمی شود؛ ثالثا همان اِشکال واردات را دارد که کساد کردن بازار تولید داخلی است'.
شمار ایکس ری های کامیونی گمرک در سال 1392 پنج دستگاه بود که تا پایان سال 1395 به 12 دستگاه افزایش یافت؛ این افزایش تصاعدی با خرید هفت دستگاه ایکس ری از محل منابع داخلی گمرک و استقرار در گمرک های کشور حاصل شد.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.