محمود صاریخان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 300 تخت مربوط به بیمارستان زنان، 220 تخت مربوط به فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره)، 100 تخت مربوط به فاز توسعه بیمارستان شهید مطهری و 30 تخت مربوط به دی کلینیک تدبیر است.
وی اضافه کرد: علاوه بر شهر ارومیه، بیمارستان های دیگری نیز در آذربایجان غربی در آستانه اتمام فعالیت های ساختمانی و تجهیز است که از جمله آنها می توان به بیمارستان های امام خمینی (ره) و آیت الله خویی خوی با بیش از 450 تخت فعال اشاره کرد.
وی بیان کرد: ساختمان جدید اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه از هفته گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و بیماران اورژانسی را پذیرش می کند.
مشاور مالی و اقتصادی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: با راه اندازی ابن بخش در ساختمان جدید، ساختمان پیشین اورژانس به درمانگاه عمومی تبدیل شده است.
صاریخان گفت: دیگر پروژه های بیمارستانی شهر ارومیه نیز با پیشرفت های فیزیکی متفاوت در دست اجراست که در آینده نزدیک بهره برداری از آنها آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، میانگین تخت برای هر یکهزار نفر در آذربایجان غربی حدود 1.1 است که با راه اندازی بیمارستان ها و مراکز درمانی جدید، این رقم به بیش از 1.6 به ازای هر یکهزار نفر خواهد رسید.
بیش از نیمی از تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی در ارومیه است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.