محمد کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جشنواره از 22 تا 29 تیر سال جاری برگزار شد، افزود: محمد خیرخواه در بخش های کارگردانی و توضیح خوانی و کسری بیگ زاده نیز در بخش بازیگری مرد، جوایز اول این فستیوال را از آن خود کردند.
وی اضافه کرد: حمیدرضا حمزه پور جایزه اول آفیش و بروشور و علی کاظم زاده نیز جایزه تقدیر بازیگری مرد را در این جشنواره به دست آوردند.
وی ادامه داد: پونه چراغی، سمیرا محمدی، احمد علیزاده، علی کاظم زاده، کسری بیگ زاده و فرید سعیدی در این اثر 70 دقیقه ای به ایفای نقش پرداخته بودند.
وی بیان کرد: در این دوره از جشنواره 29 نمایش، خوانش نمایشنامه، پرفرمنس و تئاتر کاربردی توسط 25 گروه هنری از شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، بیله سوار، زنجان، تبریز، مرند و ارومیه اجرا شد.
وی ادامه داد: برنامه‌های آموزشی سومین دوره جشنواره خصوصی تئاتر عنوان نیز در 7 عنوان آموزشی و کارگاهی در 7 روز برگزار شد.
به گزارش ایرنا محمد خیرخواه متولد 1371 در ارومیه بوده و با نمایش 'سونا خاتین' در سال 1393 ایفای نقش خود را آغاز کرد؛ وی در نمایش های صحنه ای 'به مناسبت ورود اشکان'، 'سونا خاتین'، 'صدای پا'، 'دایی جان پاپیل'، 'فرشته ها'، 'سبز، سپید، سرخ'، 'مار و زنجیر'، 'آغلاما اورمیا'، 'خواستگاری' و 'طاعون' به ایفای نقش پرداخته است.
نمایش های کافه ای 'گرمازدگی'، 'کافه سایه'، 'مرد بالشی'، 'سوسیالیست' ، 'وارونه' و 'زن ها عشق منند' از دیگر فعالیت های هنری این بازیگر است.
وی همچنین ایفای نقش در نمایشنامه خوانی های 'عشق و سنگ'، 'عاشقانه هایم را باد برده'، 'سه شب با مادوکس'، 'کشتن گربه نر' ، 'جیغ بنفش' و 'ساعت 5 شد بابا' را در کارنامه هنری خود دارد.
خیرخواه پیش از این نمایش های کافه ای 'گرمازدگی'، 'کافه سایه' و 'فرشته ها' و همچنین تئاتر شورایی 'نظم دنیای جدید' را کارگردانی کرده و کسب رتبه های سوم بازیگری در جشنواره تئاتر اصفهان در سال 1386 و بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی در سال 1396 از موفقیت های این هنرمند است.
سینما سبز، نگارخانه ختایی، موزه شهرداری اردبیل، تالار جابر عناصری و حوزه هنری استان اردبیل مکان‌های اجرای سومین جشنواره خصوصی تئاتر عنوان بود.
انتخاب صحیح متن نمایشی، نقش خوانی، توضیح خوانی و موسیقی اضلاع یک نمایشنامه خوانی موفق محسوب می شود.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.