علی دیانتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال جاری در بیش از 27 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب گندم و در بیش از پنج هزار هکتار نیز جو کشت شده است.
وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی های کارشناسان و با توجه به سطح زیر کشت در شهرستان، پیش بینی می شود 80 هزار تن گندم و 15 هزار تن تولید جو در مزارع شهرستان تولید شود.
وی با بیان اینکه میاندوآب مقام دوم استانی را در تولید گندم دارد، اضافه کرد: در کنار تولید گندم و جو با مساعدت و همکاری کشاورزان و به همت کارشناسان این مدیریت، 270 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه اقتصاد نیمی از مردم میاندوآب وابسته به کشاورزی است، بیان کرد: پنج مرکز نیز محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری می کنند.
وی اظهار کرد: تاکنون بیش از 652 تن کلزا و 21 هزارتن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان منطقه در این شهرستان خریداری شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان میاندوآب دارای 82 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 52 هزار هکتار اراضی آبی و 30 هزار هکتار اراضی دیم است و بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9871/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.