اروج رحیم لو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقاوم سازی یکهزار و 500 واحد مسکونی روستایی نیز آغاز شده که این روند تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: 12 هزار و 258 واحد روستایی باقیمانده نیز در برنامه زمانی هشت ساله مقاوم سازی می شود.
وی بیان کرد: کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تنها پنج درصد است و روستاییان می توانند از این تسهیلات تا سقف 200 و 180 میلیون ریال با بازپرداخت 15 ساله بهره مند شوند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوی ادامه داد: مهمترین هدف تسهیلات اعطایی برای مقاوم سازی مسکن روستایی، ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله است و روستاییان باید همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.
رحیم لو افزود: روستاییان می توانند جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، شهرستان 385 هزار نفری خوی در شمال آذربایجان غربی واقع شده و دومین شهر پرجمعیت این استان مرزی است، در این شهرستان 198 روستا با 25 هزار و 758 واحد مسکونی روستایی وجود دارد.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 و تحت عنوان، روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد .
بر اساس این گزارش تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح های مذکور است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.