رضا مسلمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معرفی محصول سیب شهرستان سلماس و فراهم سازی بسترهای لازم برای افزایش صادرات، توسعه صنعت فرآوری این محصول و معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی ادامه داد: در این جشنواره بیش از 20 نوع سیب تولیدی شهرستان سلماس معرفی و در کنار آن، بازی های بومی محلی، نمایش، موسیقی و نمایشگاه و کارگاه علمی برگزار می شود.
وی بیان کرد: این جشنواره با همت باغداران، تولیدکنندگان و مسوولان محلی به مدت سه روز و با حضور تولیدکنندگانی از سراسر کشور و نیز مقاماتی از وزارت جهاد کشاورزی در این شهر برگزار می شود.
وی افزود: در نظر داریم در حاشیه این جشنواره، همایشی با موضوع سیب برگزار کنیم تا مقالات علمی در خصوص تولید، عرضه، صادرات و صنایع تبدیلی ارائه شود.
شهردار تازه شهر سلماس با اشاره به اینکه مشکل اصلی مردم منطقه بیکاری و نبود شغل مناسب است، اضافه کرد: شغل بیشتر مردم منطقه کشاورزی بوده و نبود صادرات سیب تازه شهر، نبود کارخانه سورت وبسته بندی و گرانی به این مشکلات دامن زده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سلماس با حدود هشت هزار هکتار باغ سیب، یکی از قطب های مهم تولید این محصول در آذربایجان غربی به شمار می رود.
باغ های سیب این شهرستان به لحاظ عملکرد در واحد سطح در رتبه نخست و به لحاظ حجم تولید در رتبه دوم بعد از شهرستان ارومیه قرار دارد که نشان دهنده اهمیت این شهرستان در تولید این محصول صنعتی و اقتصادی است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.