داریاووش عزیزیان روز شنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره بین المللی و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری مسابقات ورزشی در عرصه بین المللی همچون جام «تموز» نقش مهمی در تحکیم صلح و دوستی در بین ملت ها دارد.
وی بیان کرد: با برگزاری سالانه این جشنواره بین المللی، آشوریان جهان در محیطی امن دور هم جمع می شوند و نام زیبای ایران در اقصی نقاط جهان طنین انداز می شود.
کشیش عزیزیان گفت: اقلیت های دینی مقیم ایران همواره در سایه چتر امنیتی جمهوری اسلامی ایران و در کنار سایر هموطنان نوع دوست خود در صلح و صفا زندگی می کنند و برگزاری جشنواره جام تموز زندگی مسالمت آمیز آنان را به جهانیان یادآوری می کند.
وی ادامه داد: حمایت مسوولان نظام از انجمن آشوریان و تامین اعتبار لازم برای برگزاری این مسابقات، موجب دلگرمی و عامل افتخار آشوریان ایران در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شده است.
وی ادامه داد: امکانات مطلوبی در اختیار انجمن آشوریان ایران و ارومیه قرار دارد؛ ایران تنها کشور و ارومیه تنها شهر دنیاست که هر ساله آشوریان جهان را میزبانی می کند.
کشیش عزیزیان اضافه کرد: برخورداری از باشگاه خصوصی، کرسی مجلس شورای اسلامی و حمایت مالی برای برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از برکت های نظام جمهوری اسلامی ایران است که در اختیار آشوریان ایران و انجمن آشور ارومیه قرار دارد.
وی در خصوص تاریخچه برگزاری جام «تموز» نیز گفت: ماه تموز در بین آشوریان به الهه باروری و برکت مشهور است و در این ماه طبیعت سرسبز شده و برکت های الهی بر مردم نازل می شود.
به گزارش ایرنا مشعل هیجدهمین دوره جشنواره فرهنگی و ورزشی آشوریان جهان با عنوان جام تموز توسط «ملوین نجاریان» تنیسور ملی پوش و نونهال ارومیه ای روشن شد.
این جشنواره در 28 تیر سال جاری با حضور 250 ورزشکار در قالب 30 تیم ورزشی از کشورهای عراق، روسیه و ایران /تهران، پردیس و ارومیه/ به میزبانی باشگاه آشور ارومیه آغاز شد.
رقابت های ورزشی این جشنواره تا چهارم مرداد سال جاری در 6 رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، تنیس روی میز، شطرنج و تنیس خاکی مردان و زنان ادامه می یابد.
جام تموز از 33 سال قبل تاکنون در شهر ارومیه به طور منظم برگزار و از سال 1379 به صورت بین المللی و با میزبانی از تیم های خارجی دنبال شده است.
3072/7156
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.