ابراهیم جلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش با شرکت سرمایه گذاران ماکویی مقیم داخل و خارج از کشور، برخی از وزرا و مقامات ملی و محلی و سرمایه گذاران استان های مجاور برگزار می شود .
وی با بیان اینکه این همایش به مدت 2 روز در روزهای دوم و سوم مرداد سال جاری برگزار خواهد شد، اضافه کرد: هدف از این همایش معرفی جاذبه ها، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو به سرمایه گذاران است.
وی برگزاری جلسات مذاکره با سرمایه گذاران و همچنین بازدید از ظرفیت های گردشگری، صنعتی، خدماتی و لجستیکی منطقه آزاد ماکو را از دیگر اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.