به گزارش ایرنا، جلیل جباری روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این اقامتگاه ها در روستاهای هدف گردشگری همچون حسنلو نقده و سیلوانای ارومیه و در مجاورت جاذبه های تاریخی و طبیعی نظیر سوله دوکل، تالاب کانی برازان و خوشاکو راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی تمامی خدمات هتل ها را با کمترین قیمت ارائه می دهند و گردشگران علاوه بر اقامت از محصولات لبنی، عسل روستایی و غذاهای محلی آنها استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی موجب اشتغال زایی برای روستاییان و ماندگاری آنان در روستاها می شود، ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی منبع درآمد مناسبی برای روستاییان بوده و درآمد حاصل از آن به مراتب بالاتر از کشاورزی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه 450 طرح در حوزه صنایع دستی و گردشگری استان با 420 میلیارد ریال سرمایه گذاری در کمیته اشتغال زایی استان تصویب شده، گفت: اعطای این تسهیلات آغاز شده و این اداره کل موظف است تا پایان مرداد سال جاری به تمامی این طرح ها تسهیلات پرداخت کند.
جباری بیان کرد: همچنین 25 طرح گردشگری با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیز در آذربایجان غربی در حال اجراست.
وی ادامه داد: این طرح ها شامل مراکز اقامتی، هتل ها و مجتمع رفاهی است و با بهره برداری از آنها برای یکهزار و 200 نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی به حمایت های دولتی از فعالان صنایع دستی نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون 2 هزار پروانه تولید برای فعالان صنایع دستی صادر شده و همچنین یکهزار و 700 نفر از هنرمندان این بخش بیمه شده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های این ادراه کل در سال جاری، گفت: برگزاری جشنواره ملی گردشگری در ارومیه، برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور در ارومیه و برگزاری جشنواره گردشگری غذا از مهمترین برنامه های این اداره کل در سال جاری است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی پیش از این دارای پنج اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های تکاب، سردشت و اشنویه بوده است و با راه اندازی 18 اقامتگاه بوم گردی جدید تعداد این اقامتگاه ها به 23 واحد می رسد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.