علی معصومی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محوله شامل 88 هزار دلار و 19 هزار و 600 لیر ترکیه و 147 گرم طلای قاچاق است.
وی ادامه داد: آخرین مورد کشف طلای قاچاق به 21 تیر سال جاری برمی گردد که ماموران گمرک بازرگان در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس ورودی از ترکیه 4.5 کیلوگرم طلای ساخته شده کشف کردند؛ در آذرماه پارسال نیز هشت محموله طلای قاچاق از مسافران ورودی از ترکیه کشف شد.
وی اضافه کرد: عمده ترین دلیل قاچاق مسافری طلا، نوسان شدید قیمت طلا و ارز در 2 طرف مرزهای ایران و ترکیه بوده که انگیزه سودجویان را نسبت به قاچاق افزایش داده است.
وی افزود: طبق قانون واردات انواع طلای ساخته شده به کشور ممنوع است و هند، هنگ کنگ، تایلند، ایتالیا، ترکیه و حتی آمریکا از کشورهایی است که قاچاق طلا از مبداء آنها به ایران انجام می شود.
به گزارش ایرنا مرز بازرگان از جمله مرزهای مهم واردات و صادرات کشور به شمار می رود که در شمال آذربایجان غربی قرار دارد.
شهر مرزی بازرگان به عنوان نقطه خروجی مرز ایران به ترکیه در دامنه کوه آرارات قرار گرفته و نقطه انتهایی مسیر جاده ابریشم در ایران (که از پل خاتون در مرز ترکمنستان شروع شده و پس از عبور از استان های خراسان، سمنان، تهران، قزوین و زنجان از آذربایجان غربی عبور کرده است) محسوب می شود.
این شهر از طرف شمال در یک کیلومتری کشور ترکیه و از طرف شمال شرقی در امتداد مرزهای ایران با جمهوری خودمختار نخجوان قرار گرفته است و دروازه ایران به سمت اروپا به شمار می رود.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.