به گزارش ایرنا، غلامرضا سلیمانی شامگاه روز سه شنبه در جمع بانوان منتخب ماکو و در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: در سایه نظام جمهوری اسلامی شرایط حضور بانوان در همه عرصه ها فراهم شده و امروز دولت بخش بزرگی از مراکز آموزشی، پژوهشی و علمی را در اختیار بانوان قرار داده است.
وی ادامه داد: فشارهای اقتصادی اقشار مختلف جامعه را به پرخاشگری سوق می دهد و بانوان بار سنگین تلطیف محیط خانواده و جامعه را بر عهده دارند.
سلیمانی اضافه کرد: بانوان به عنوان یک ظرفیت واقعی و تاثیرگذار در جامعه مورد توجه مسوولان هستند و تمام تلاش سازمان منطقه آزاد ماکو نیز خارج کردن این موضوع از جنبه شعار و به جنبه عملی است.
وی با بیان اینکه نقش زنان در عرصه های مختلف به ویژه درزمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بسیار مهم است، افزود: با فراخوان شناسایی دانش آموختگان منطقه از ظرفیت های بانوان خلاق و فرهیخته استفاده می شود زیرا ذهن بانوان در تمامی مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارای خلاقیت بیشتری است.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.