به گزارش ایرنا، غلامرضا سلیمانی عصر روز سه شنبه در جلسه شورای اداری ماکو با اشاره به اینکه سیاست هایی برای جذب تولیدکنندگان ترکیه و چین باید در این منطقه اتخاذ شود، افزود: پوشاک ایرانی توان رقابت با مشابه خارجی را دارد و قیمت آن نیز پایین تر است.
وی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های ملی و فراملی سازمان منطقه آزاد ماکو ارتباط با بخش سرمایه گذاری و اقتصادی بین المللی است، اضافه کرد: باید زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذار و توسعه اقتصادی منطقه و کشور در زمینه های مختلف به ویژه تولید پوشاک فراهم شود.
وی با اشاره به لزوم تغییر الگوهای قدیمی و بکارگیری مدل های علمی در توسعه منطقه، افزود: آرمان گرایی خوب است اما باید واقعیت این جامعه را پذیرفت و همگام با دنیا و با بهره مندی از علم و تکنولوژی به سمت جلو حرکت کرد.
سلیمانی با انتقاد از 2 قطبی کردن منطقه و پرهیز از هرگونه سیاسی کاری، افزود: امروز به همدلی و آرامش نیاز داریم و توسعه پایدار منطقه آزاد ماکو در سایه دلسوزی، همت و همدلی مردم و مسوولان محقق می شود.
وی در پایان از کلنگ زنی دهکده لجستیک به مساحت 700 هکتار در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: همگام با ساخت و سازها و توسعه باید مردم را با سیاست های این سازمان همراه و همگام کرد.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.