محمد جعفری روز سه شنبه در همایش معاونان تربیت بدنی و سلامت کشور در ارومیه افزود: در این راستا حدود هفت میلیون دانش آموز کشور در طرح نرمش صبحگاهی مشارکت کردند.
وی با اشاره به توسعه فعالیت های فوق برنامه ورزشی در مدارس اضافه کرد: سال تحصیلی گذشته بیش از چهار میلیون و 900 هزار دانش آموز در طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شرکت کردند که بیش از میزان تعهد شده بود.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 18 هزار کلاس به عنوان کانون های ورزشی در کشور گفت: 81 کانون حرکت اصلاحی در کشور تجهیز و تکمیل شده است.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کم تحرکی بزرگترین مشکل در حوزه سلامت جامعه است، گفت: حدود 80 درصد از کودکان و نوجوانان تحرک کافی ندارند در حالی که باید روزانه حدود یک ساعت فعالیت بدنی داشته باشند.
وی گفت: بر این اساس از هر 10 کودک و نوجوان، پنج نفر دچار اضافه وزن و چاقی هستند. 
جعفری با اشاره سیاست معاونت تربیت بدنی در خصوص مشارکت محوری گفت: سال گذشته طرح ورزش با خانواده در 10 درصد مدارس کشور برگزار شد.
وی ادامه داد: برای رفع بخشی از کمبود نیروی انسانی درس تربیت بدنی در مقطع ابتدایی، طرح گسترش و ارتقای فعالیت های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی در مدارس ابتدایی و با اولویت سه پایه اول مدارس دخترانه در حال اجراست
وی با بیان اینکه این طرح در 32 استان کشور اجرا می شود، اضافه کرد: در قالب این طرح، برای آموزگاران یک دوره ضمن خدمت 40 ساعته در حوزه درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی پیش بینی شده است.
جعفری از تشکیل ستاد عالی این طرح در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دوره های آموزشی آموزگاران در طول تیر، مرداد و شهریور امسال در کل استان های کشور برگزار می شود.
تدوین بروشور آموزشی ویژه والدین در خصوص درس تربیت بدنی، راه اندازی پرتال جامع آموزشی درس تربیت بدنی، توسعه ظرفیت های نرم افزاری و فناوری، استاندارد سازی اماکن ورزشی، توسعه کیفی و تقویت گروه های آموزشی درس تربیت بدنی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.
گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، به مدت 2 روز در ارومیه با هدف تبیین سیاستها و راهبردهای معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده برگزار می شود.
این گردهمایی در روز اول به صورت کارگاه مشترک با حضور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور و فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی برگزار شد.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.