به گزارش ایرنا عبدالله چمن گلی روز سه شنبه در نشست اختصاصی با مسوولان هیات ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان غربی افزود: اماکن ورزشی مناسبی در اختیار هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان نیست که این امر ورزشکاران مستعد این رشته ها را با محدودیت مواجه کرده است.
وی ادامه داد: راه حل پیشنهادی، ساخت سالن اختصاصی برای این هیات است که برای محقق شدن این امر نیازمند همکاری سازمان های مربوطه هستیم زیرا اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی توانایی حل این مشکل را ندارد .
وی بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی به تنهایی نمی تواند اعتبارهای هیات ها را تامین کند و برای حل این مشکل نیازمند همراهی مسوولان است.
وی اضافه کرد: ورزشکاران معلول و جانباز این استان توانستند در عرصه های مختلف ورزشی افتخاراتی را برای استان و کشور کسب کنند و باید قدر زحمت ها و تلاش های این قشر را بدانیم.
رییس هیات جانبازان و معلولان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: نبود سالن و اعتبار لازم برای اعزام تیم ها از مهمترین دغدغه های این هیات طی سه سال اخیر بوده به طوری که بسیاری از برنامه های هیات را تحت تاثیر قرار داده است.
علی امان زاده ادامه داد: ورزشکاران این هیات جزو مدال آوران و قهرمانان برتر کشوری هستند و وجود سیامند رحمان گواهی بر این ادعاست.
یوسف رحیمی حیدرلو رییس هیات جانبازان و معلولین شهرستان ارومیه نیز در این نشست افزود: اگر جانبازان و معلولان نتوانند به انجام تمرین های ورزشی بپردازند، بدون شک از لحاظ جسمی و روحی دچار مشکل عدیده ای می شوند.
به گزارش ایرنا آئین نامه ' ترویج فرهنگ حضور و حمایت از سلامتی، نشاط، توانمندسازی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان از طریق ورزش' در جلسه 639 شورای فرهنگ عمومی به تاریخ 29 اردیبهشت سال 1394 تصویب شده اما ادارات کل ورزش و جوانان به دلیل محدودیت های مالی در برخی از موارد در تامین هزینه های آن عاجز است.
هیات ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان غربی هم اکنون 15 رشته ورزشی را تحت پوشش دارد که از جمله آنها می توان به والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، دوومیدانی، وزنه برداری، تنیس روی میز، تیراندازی، تیروکمان و بوچیا اشاره کرد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.