سعید فریور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مهمترین برنامه بهزیستی برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، سپردن سرپرستی آنان به خویشاوندان از جمله مادر و پدربزرگ است و در صورت نبود این امکان، این کودکان در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.
وی اضافه کرد: در این مراکز نیز افراد و خانواده های واجد شرایط می توانند کودکان مورد نظر خود را برای سرپرستی انتخاب و پس از طی مراحل قانونی و دریافت مجوزهای لازم، از آنان به عنوان فرزندخوانده نگهداری کنند.
وی بیان کرد: کودکان بی سرپرست به صورت مستمر با دریافت مجوز از مراجع دارای صلاحیت به افراد و خانواده ها واگذار می شود و در سه ماه نخست امسال 10 نفر در اختیار خانواده های متقاضی قرار گرفتند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر 21 مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان در آذربایجان غربی فعال بوده که 12 مرکز از این تعداد ویژه پسران و 9 مرکز دیگر ویژه دختران است.
فریور گفت: 293 کودک شامل 178 پسر و 115 دختر در این مراکز نگهداری شده و برای هر یک از آنان ماهانه 300 هزار تومان به عنوان یارانه واریز می شود.
وی افزود: علاوه بر آن 307 کودک و نوجوانان زیر 18 سال نیز نزد خویشاوندان نگهداری می شوند که برای آنان نیز یارانه مشابهی پرداخت می کنیم.
به گزارش ایرنا وظیفه نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست بر عهده بهزیستی است و مراکز نگهداری این کودکان با همکاری بخش خصوصی در سراسر استان راه اندازی شده است.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.