رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارومیه از خلع ید 129 هکتار از اراضی ملی ارومیه خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذرباجان غربی احمد خوش نژاد در جمع خبرنگاران گفت: طی سه ماهه اول سال جاری با تلاش نیروهای منابع طبیعی و یگان حفاظت منابع طبیعی 129 هکتار از اراضی ملی در شهرستان ارومیه از متصرفین خلع ید و رفع تصرف شد.

وی افزود: در این مدت با تشکیل 63 فقره پرونده تصرف و تخلف در عرصه های ملی شهرستان ارومیه در سطح 63 هکتار نیز اعلام جرم و به محاکم قضایی ارجاع پرونده شده است.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ارومیه ادامه داد:از پرونده های مفتوحه ی یاد شده در محاکم قضایی؛ در همین مدت بالغ بر 914 میلیون ریال نیز اخذ جریمه  و به حساب دولت واریز شده و خوشبختانه با همکاری بسیار تنگاتنگ و تعامل خوب با دستگاههای ذیربط بالاخص دستگاه  قضاء روند نظارت و جلوگیری از تعرض به عرصه های ملی افزایش خوبی داشته است.

خوش نژاد خاطر نشان کرد: شهرستان ارومیه دارای 342 هزار هکتار عرصه ی ملی است که نظارت بر این عرصه ی گسترده نیازمند مشارکت مردمی و همراهی مسئولان نهادهای دولتی و غیر دولتی است که امیدواریم با اطلاع رسانی و شیوه های ترویجی آحاد مردم بعنوان حافظان منابع طبیعی ما را در حفاظت از عرصه های ملی همراهی و همیاری کنند.

وی اظهار کرد: تلفن 1504 یگان حفاظت  بطور شبانه روزی در اختیار مردم قرار دارد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و یا تصرف هم استان های گرامی می توانند با این شماره تماس گرفته و مراتب را گزارش کنند.

   


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.