به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در دیدار با علی دادگر، رییس فدراسیون تیراندازی بیان کرد: یادگیری رشته ورزشی تیراندازی در کنار اسب سواری و شنا در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته و این امر وظیفه مسوولان را در قبال حمایت و گسترش این رشته ها در سطح جامعه سنگین تر کرده است.
شهریاری از اختصاص بودجه برای خرید تجهیزات رشته تیراندازی و توسعه زیرساخت های این ورزش در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: استانداری همواره در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی کمک حال اداره کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی تحت پوشش بوده است.
وی ادامه داد: همانطور که رشته مفرح اسب سواری در گنبد کاووس مورد توجه است، تلاش خواهیم کرد تا رشته تیراندازی نیز با توجه به ظرفیت بالایی که در این استان دارد، بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد و در این راستا برگزاری مسابقات بین المللی با کشورهای همسایه یکی از ظرفیت های موجود محسوب می شود.
رییس فدراسیون تیراندازی نیز در این دیدار از درخشش تیراندازان آذربایجان غربی در مسابقات کشوری ابراز خرسندی کرد و گفت: در مسابقات برترین های کشور رتبه های اول تا چهارم نصیب ورزشکاران جوان استان شد و چهار نفر از هشت نفر فینالیست رقابت ها از این استان بودند.
علی دادگر بیان کرد: آذربایجان غربی توانمندی های بالایی در تیراندازی دارد به طوری که می تواند در کنار والیبال ارومیه به ورزش اصلی این استان تبدیل شود.
وی از اختصاص بودجه ویژه برای توسعه هرچه بیشتر این ورزش در این استان خبر داد و گفت: سالن تیراندازی سلماس نیز در این استان با اختصاص حمایت های فدراسیون در روز جاری به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا رییس فدراسیون تیراندازی امروز جهت شرکت در مجمع انتخاباتی هیات آذربایجان غربی، دیدار با استاندار و افتتاح سالن تیراندازی شهرستان سلماس به شهر ارومیه سفر کرده است.
مجمع هیات تیراندازی آذربایجان غربی روز یکشنبه در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار و حبیب الله قربانی که پیش از این سرپرستی این هیات را بر عهده داشت با کسب 15 رای به مدت چهار سال سکان هدایت این هیات را عهده دار شد.
** نگاهی به درخشش ورزشکاران استان
اوایل تیر ماه جاری محمدحسین شریف زاده ورزشکار جوان ارومیه ای به همراه تیم ملی 18 نفره تیراندازی ایران عازم مسابقات جام جهانی زول آلمان شد و در رده یازدهم جای گرفت.
امیرحسین هدایت دیگر تیرانداز ملی پوش ارومیه ای است که پیش از این در اردوهای متعدد تیم ملی حضور داشت.
اردیبهشت ماه امسال در مرحله دوم مسابقات قهرمانی کشور امیر حسین هدایت مدال طلا، ساینا تیموری و محمدحسین شریف زاده هر کدام یک نقره و ارشام مصریان مدال برنز کسب کرده بودند.
فروردین ماه امسال نیز فرشته صمدپور مدال نقره، ساینا تیموری مدال نقره، محمد حسین شریف زاده مدال نقره و امیرحسین هدایت مدال برنز کسب کرده بودند.
کسب مدال طلای آسیایی «سارینا قرابت»، مدال نقره آسیایی «سولماز نقی‌ لو» و مقام چهارمی آسیا توسط «مهسا اروجی» در سال 1392 از افتخارات بانوان ملی پوش آذربایجان غربی در این رشته ورزشی است.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.