به گزارش ایرنا رضا حسینی روز یکشنبه در همایش روز صنعت و معدن افزود: بهبود فضای کسب و کار مسئله ای است که در صدر اولویت های مدیران و مسوولان صنعت و معدن قرار دارد زیرا بهبود این بخش بر توان تولیدکنندگان اضافه می کند.
وی اضافه کرد: با هدف بهبود فضای کسب و کار، روند اعطای مجوز به سرمایه گذاران در دستگاه های اجرایی باید تسریع شوود و مدیران باید نظارت لازم را در این خصوص داشته باشند.
وی بیان کرد: توسعه آذربایجان غربی نیازمند جذب سرمایه است و باید با همه توان برای حضور بیشتر سرمایه گذاران در منطقه و استفاده از قابلیت های استان برای توسعه گام برداریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی در جهت توسعه روزافزون استان، افزود: برگزاری همایش های مختلف فرصت های سرمایه گذاری جهت معرفی ظرفیت های اقتصادی استان نیز ضروری است.
حسینی بیان کرد: با برگزاری این همایش ها می توان سرمایه گذاران را جذب و زمینه های رشد و شکوفایی اقتصادی استان را فراهم کرد.
وی با اشاره به لزوم حمایت از راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری، مرکز هاب لجستیک کالا در این استان گفت: تسهیل در کار سرمایه گذاران و جذب این سرمایه ها برای توسعه استان از جمله مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: 2 هزار و 300 واحد صنعتی با یکهزار و 250 طرح صنعتی در این استان فعال است که در آنها 50 هزار نفر مشغول به کار هستند.
جعفرصادق اسکندری افزود: در حال حاضر 260 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در آذربایجان غربی وجود دارد که راه اندازی این واحدها در اولویت سازمان صنعت و معدن در سال جاری است.
وی ادامه داد: همچنین 805 واحد صنایع معدنی در این استان فعال است که در آنها 21 هزار و 737 نفر مشغول به کار هستند.
وی افزود: در بخش واحدهای صنفی نیز در حال حاضر 130 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان فعالیت می کنند و 20 هزار نفر در این واحدهای صنفی مشغول فعالیت هستند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: این استان در بخش های تولید سیمان، عایق های رطوبتی، کنسانتره میوه، انواع آبمیوه و مبلمان جزو 10 استان برتر کشور است.
اسکندری ادامه داد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون راه اندازی یکهزار و 176 طرح و واحد با یکهزار و 161 میلیارد ریال تسهیلات را تصویب کرده تا وارد چرخه تولید استان کند.
وی با اشاره به برنامه های این سازمان در سال جاری، گفت: تشکیل کنسرسیوم تخصصی صنعت و معدن، ایجاد شهرک تخصصی سرمایه گذاری خارجی و الکترونیکی کردن فرآیندها از اهم برنامه های این سازمان در سال جاری است.
به گزارش ایرنا، در ادامه این همایش 26 نفر از فعالان صنعت و 6 نفر از فعالان معدنی استان با دریافت لوحی تجلیل شدند.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.