آیت الله سیدعلی اکبر قرشی روز یکشنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در ارومیه افزود: بیشتر جوانانی که در مسیر قرآن و نماز در حرکت هستند در برابر هجمه های فساد و تباهی به مصونیت دست پیدا کرده اند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز درمان تمام دردهای مردم کشورمان، توجه به قرآن و نماز است و در صورتی که این 2 اصل بزرگ اسلام در کشور به خوبی نهادینه شود، بسیاری از مشکلات رفع شدنی است.
وی بیان کرد: باید با تمام وجود قرآن و نماز را در کشور ترویج دهیم و در صورت تحقق این امر، تهدیدهای فرهنگی غرب و شرق بی اثر خواهد بود.
وی تاکید کرد: قرآن همواره راهگشای مسلمانان بوده و زمینه پیروزی مسلمانان در مقابل کفار را فراهم کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به کمبود موقوفه قرآنی در استان، گفت: تنها 2 درصد موقوفات استان قرآنی است.
حجت الاسلام ناصر جوانبخت افزود: استفاده از درآمد موقوفات قرآنی برای اجرای برنامه های قرآنی ضروری است و با وجود برنامه های متعدد اجرایی در این بخش، هنوز فرهنگ سازی خوبی در این خصوص صورت نگرفته است.
وی با ارائه گزارشی از چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان بیان کرد: مرحله شهرستانی این رقابت ها از 31 فروردین تا 26 اردیبهشت با حضور یکهزار و 300 نفر از 17 شهرستان برگزار شد و 270 نفر شامل 150 مرد و 120 زن به مرحله استانی راه یافتند.
وی اضافه کرد: حفظ کل، حفظ 20، 10 و پنج جزء، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی از رشته های مختلف قرآنی این رقابت ها بودند.
به گزارش ایرنا، در این آیین از نفرات برتر مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف قدردانی شد؛ مرحله استانی رقابت های قرآنی اوقاف از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده بود.
مرحله کشوری این رقابت ها مهر سال جاری در اراک و مرحله کشوری نیز در ماه رجب سال آینده در تهران برگزار می شود.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.