به گزارش ایرنا کریم حسین زاده روز شنبه در مراسم سالانه قره کلیسا با بیان اینکه در عرصه بین المللی جای حق و باطل عوض شده است، افزود: آنانی که در کشورهایی همچون یمن، عراق، سوریه و لبنان اقدام به کشتار جمعی می کنند، مدعی دفاع از حقوق بشر شده اند.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم مذهبی اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب قانون آزاد است، بیان کرد: آزادی امروز موجود در کشور را مدیون امام خمینی (ره) و نظام اسلامی هستیم.
حسین زاده با بیان اینکه دولت تدبیر و امید معتقد به آزادی اقلیت های دینی در چهارچوب قانون اساسی است، گفت: دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در تلاش برای فراهم کردن امکانات رفاهی برای اقلیت های دینی در راستای برگزاری مناسب مراسم مذهبی هستند.
وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم سالانه مسیحیان در قره کلیسای چالدران، گفت: جمهوری اسلامی در این رابطه به دنبال کار سیاسی و تبلیغ نیست بلکه معتقد به احترام برای اقوام و ادیان توحیدی است.
وی افزود: درحالی که جاده های روستاهای چالدران خاکی هستند با هزینه 50 میلیارد ریالی مسیر قره کلیسا برای رفاه حال مسیحیان آسفالت شده است.
فرماندار چالدران سیاست دولت تدبیر و امید را حفظ کرامت اقلیت های دینی دانست و افزود: استاندار آذربایجان غربی نیز تاکید ویژه ای به ارائه خدمات مناسب در مراسم مذهبی اقلیت های دینی دارد.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی برای حفظ وحدت در کشور داشته اند، گفت: استکبار جهانی از وحدت موجود در کشور در هراس است.
علی مصطفوی با اشاره آزادی اقلیت های دینی در چهارچوب قانون در ایران گفت: در قانون اساسی از 177 اصل، 10 اصل به برابری حقوق انسان ها اشاره دارد که بیانگر آزادی موجود در ایران است.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.