به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: باید برآیند همه تلاش‌ها و پیگیری مطالبات در حوزه حقوق شهروندی، افزایش امید اجتماعی باشد.
وی بیان کرد: فضای عمومی جامعه متعلق به تمام افراد جامعه است و ایجاد آلودگی های صوتی و نقض حقوق سایر شهروندان جرم تلقی می شود و مسوولان باید با متخلفان برخور جدی کنند.
وی ادامه داد: برگزاری کنسرت در مکان های عمومی موجب سلب آسایش مردم می شود و باید جلوی این کارها را گرفت زیرا موجب نارضایتی شدید مردم در جامعه شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: گفت: رعایت حقوق شهروندی در تمامی اماکن لازم بوده و مردم باید به حقوق هم احترام بگذارند و بدانند که رعایت این امر از وظایف شرعی و قانونی است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرارسیدن روز دختر بیان کرد: سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به این روز نامگذاری سده است و باید دختران ما آن حضرت را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند.
وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت روز عفاف و حجاب افزود: عده ای بی حجابی را تمدن و حجاب را عقب ماندگی مطرح می کنند که این کار شیطان است.
وی ادامه داد: میان بشر که اشرف مخلوقات بوده با حیوانات تفاوت است و عده ای قصد دارند با ظاهری عوام فریبانه ترویج بی حجابی کنند و حیوان را الگوی انسان قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: باید به این دقت کنیم که حجاب صیانت است و این امر نیز مورد تاکید خداوند متعال بوده و اگر به جامعه هم‌توجه کنیم متوجه می شویم که بانوان با حجاب به درحات برتر علمی و فرهنگی در جامعه رسیده اند.
به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پرشور مردم در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.