به گزارش ایرنا، غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در نشست صمیمی با فعالان حوزه جوانان منطقه آزاد ماکو با اشاره به عزم جدی دولت برای اشتغال زایی، بیان کرد: با وجود درگیری دولت با کمبود منابع، اشتغال ایجاد شده در دولت دوازدهم در هیچ دورانی رخ نداده است.
وی با تاکید بر اینکه جوانان باید به دنبال کارآفرینی باشند، افزود: در کشورهای توسعه یافته نیز اشتغال زایی به معنای پشت میز نشینی و کارمند دولت بودن نیست و جوانان باید به این مهم توجه ویژه ای کنند.
وی با بیان اینکه توسعه گردشگری در منطقه آزاد ماکو می تواند نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری در منطقه ایفا کند، گفت: منطقه آزاد ماکو دارای پتانسیل های خاص گردشگری است که شهرت جهانی دارند.
سلیمانی شناساندن ظرفیت های گردشگری و تولید محتوا در همین راستا را از اولویت های سازمان منطقه آزاد ماکو دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی در شناساندن پتانسیل های گردشگری و اقتصادی اهمیت بالایی دارد.
وی برنامه فرهنگی بوم گردی را از جمله مهمترین اقدامات آتی این سازمان در راستای جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: در جشنواره بوم گردی و جاذبه های ماکو به تولید محتوا در فضای مجازی از سوی جوانان نیازمندیم.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و این منطقه در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت آن حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت منطقه بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.