به گزارش ایرنا قنبر کریم نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و ائمه جمعه شهرستان ها با هدف تجدید میثاق با رهبری، سخنرانی ناظران دفاتر بازرسی و نظارت انتخابات قبل از خطبه های نماز جمعه در 25 شهرستان و بخش، اختصاص یکی از خطبه های نماز جمعه به تبیین جایگاه شورای نگهبان و گردآوری خاطرات پیشکسوتان دفتر نظارت و شورای نگهبان از جمله این برنامه ها به شمار می رود.
وی اضافه کرد: شرکت شبکه نظارت شورای نگهبان در نماز جمعه، برگزاری 25همایش بصیرت با شرکت 10 هزار نفر، برگزاری 17 برنامه محفل انس با قرآن و دعای کمیل در 17 شهرستان، برگزاری جلسه مدیران کل با حضور نماینده ولی فقیه ، دلجویی از خانواده شهدا و خانواده متوفیان اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان، اجرای مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان در مزار شهدا و اختصاص بخشی از برنامه های صدا و سیمای استان به انتخابات از دیگر برنامه های سالروز تشکیل شورای نگهبان است.
وی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان قانون اساسی ادامه داد: شورای نگهبان از طرف مردم حراست از قانون اساسی را برعهده دارد.
کریم نژاد اضافه کرد: شورای نگهبان قانون اساسی همواره مورد هجمه معاندان داخلی و خارجی قرار گرفته است و هجمه ها علیه آن همچنان ادامه دارد.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان با بیان اینکه رصد انتخاباتی همواره ادامه دارد، گفت: فعالیت تمام کاندیداهای رد صلاحیت شده و یا نشده به صورت منظم رصد می شود.
وی با بیان اینکه رصد انتخاباتی دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان به صورت روزانه بوده و شبکه تحقیقات نیز راه اندازی شده است، گفت: همچنین فعالیت های آشکار و پنهان افرادی که احتمال نامزدی آنان وجود دارد رصد می شود.
به گزارش ایرنا 26 تیرماه سالروز آغاز فعالیت شورای نگهبان است؛ این نهاد مقدس به حکم امام خمینی (ره) در اسفند ماه 1358 تشکیل شد و با انتخاب فقهای آن به صورت رسمی از تیرماه سال 1359 فعالیت خود را آغاز کرد.
12 هزار نفر ناظر فعال در آذربایجان غربی وجود دارد.
8135/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.