به گزارش ایرنا، محبوب مهدویان روز سه شنبه در دومین نشست کمیته علمی چهارمین همایش بین المللی شمس و مولانا با تاکید اهمیت بومی‌سازی و گسترش دامنه پژوهش‌ها و تحقیقات در حوزه شمس شناسی بیان کرد: مرکز تحقیقات و مطالعات تخصصی شمس تبریزی بخشی از کاستی های علمی و پژوهشی را در این رابطه جبران می کند.
وی با بیان اینکه ایجاد مرکز تحقیقات مطالعات تخصصی شمس تبریزی نقش بسزایی در توسعه گردشگری می تواند ایفا کند، اضافه کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر کاهش اتکای بودجه کشور به در آمدهای نفتی، درآمدهای حوزه گردشگری می تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوی گفت: اگر مفاخر دینی و عرفانی همانند شمس تبریزی و مولانا به درستی به جهانیان شناسانده شود، امثال داعش و طالبان ظهور پیدا نمی کنند.
حسینعلی قبادی رییس شورای سیاستگذاری همایش بین المللی شمس و مولانا نیز در این جلسه گفت: شناساندن مفاخر بزرگی همچون شمس تبریزی در عرصه بین المللی بسیار ارزشمند است و در مقابل توطئه های دشمنان که خواستار نشان دادن چهره ای خشن از ایران در جهان هستند، می توان با شناساندن تمدن ارزشمند ایران اسلامی، این تهدید ها را خنثی کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا به همت موسسه تولیت آرامگاه شمس تبریزی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، دانشگاه الزهرا و تعدادی از موسسات، سازمان‌ها، سمن‌های غیردولتی و انجمن‌های علمی و همزمان با جشنواره ملی شمس، روزهای 6 و 7 شهریور سال جاری در خوی برگزار می شود.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.