به گزارش ایرنا رضا حسینی روز سه شنبه در دیدار با هیات سرمایه گذاری چینی افزود: آذربایجان غربی ظرفیت های اقتصادی قابل توجهی به ویژه در بخش معدن دارد و یکی از بهترین و مستعدترین مناطق کشور برای سرمایه گذاری به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه زمینه همکاری های مشترک با هیات چینی نیز فراهم است، اضافه کرد: حمایت های لازم جهت آغاز فعالیت شرکت های چینی در استان را انجام می دهیم.
بائو هوا کونگ، نماینده هیات سرمایه گذار چینی نیز در این دیدار علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در آذربایجان غربی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، در دومین دیدار هیات سرمایه گذاری چینی با معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز مقرر شد تا شرکت چینی بر اساس بررسی های قبلی، امکانات زیرساختی مورد نیاز خود را جهت فعالیت در استان اعلام کرده و استانداری نیز ضمن بررسی درخواست های این شرکت، صدور مجوزهای لازم را برای فعالیت آنان پیگیری کند.
در این دیدار در خصوص سرمایه گذاری در بخش معدن آذربایجان غربی تبادل نظر شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از وضعیت مناسبی در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است اما هنوز تا بهره برداری مطلوب از ظرفیت های بخش معدن و صنایع معدنی راهی طولانی در پیش دارد که همانا لازمه رسیدن به نقطه مطلوب، تبیین درست وضعیت معدن و صنایع معدنی و جذب سرمایه است.
محدوده آذربایجان غربی تحت پوشش سه زون از زون های بیست گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل ' اشنویه – خوی'، 'مریوان – مهاباد' و شاهین دژ – ماهنشان' قرار گرفته است.
آذربایجان غربی سهم 12 درصدی از ظرفیت های معدنی کشور را به خود اختصاص داده که بسیار بیشتر از سهم سرزمینی و جمعیتی این استان به شمار می رود.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.