مقصود مقدمی کیا عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 368 هزار نفر از این تعداد جزو بیمه شدگان اصلی هستند و مابقی را بیمه شدگان تبعی یعنی خانواده های این اعضا تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: این تعداد در بخش های بیمه شدگان اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری و توافقی تقسیم بندی شده و که حق بیمه پرداخت می کنند و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.
وی افزود: 35 درصد بیمه شدگان این سازمان را بیماران خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و ام اس تشکیل می دهند.
وی با اشاره به برنامه های این سازمان در سال جاری، گفت: الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعه های حضوری از جمله اهداف و برنامه های تامین اجتماعی آذربایجان غربی در سال جاری است و در هفته تامین اجتماعی / 19 الی 25 تیرماه جاری / خدمات غیرحضوری افزایش می یابد.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی بیان کرد: اجرای بیمه الکترونیک یا همان بیمه همراه در مراکز درمانی استان آغاز شده است و دیگر نیاز به وجود دفترچه نیست.
مقدمی کیا بیان کرد: حذف دفترچه و الکترونیکی کردن دفاتر درمانی جلو هر گونه سوءاستفاده سودجویان را می گیرد.
وی ادامه داد: سامانه 1420 این اداره کل به صورت شبانه روزی آماده ارائه مشاوره های لازم به متقاضیان است و در صورت بروز مشکل راهنمایی های لازم صورت می گیرد.
وی با اشاره به افزایش تعرفه های سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: افزایش تعرفه های بیمه ای تابع تصمیم های سازمان مرکزی بوده و حداقل افزایش تعرفه ها در سال جاری 19 تا 19.5 درصد است.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی اضافه کرد: یک بیمارستان، یک دی کلینیک، سه پلی کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تامین اجتماعی در آذربایجان غربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می کند و بیمارستان خوی هم در اسرع وقت افتتاح می شود.
وی ادامه داد: همچنین یکهزار و 570 مرکز در آذربایجان غربی طرف قرارداد این سازمان است و به متقاضیان خدمات ارایه می کند.
مقدمی کیا با اشاره به راه اندازی میز خدمت در تمامی مراکز تحت پوشش این سازمان، گفت: میز خدمت با هداف ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر به مراجعه کنندگان در تمامی مراکز طرف قرار داد این اداره کل راه اندازی شده است تا تکریم ارباب رجوع به بهترین نحو صورت گیرد.
به گزارش ایرنا 55 درصد از جمعیت کشور زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر 42 میلیون نفر را شامل می شود.
بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمان های بیمه گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان های بیمه گر کشور و استان های مختلف را در اختیار دارد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.