محمود صاریخان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این بیمارستان در مدت یک سال گذشته احداث شده و در صدد هستیم پس از تجهیز کامل آن را در آینده نزدیک با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسمی برسانیم.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه از سال 1375 با بیش از 500 تخت به بیماران خدمت رسانی می کند، بیان کرد: فاز توسعه این بیمارستان 220 تختخوابی است و علاوه بر بخش اورژانس، بخش های پیوند استخوان، سرطان، تخت های ویژه، آی سی یو و اتاق عمل را در بر می گیرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 24 بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی در آذربایجان غربی فعال است که با فعالیت این تعداد مرکز درمانی، سرانه تخت در استان 1.1 به ازای هر یکهزار نفر است.
مشاور مالی و اقتصادی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر 650 تخت شامل 300 تخت در بیمارستان زنان ارومیه، 30 تخت در دی کلینیک تدبیر، 100 تخت در فاز توسعه بیمارستان شهید مطهری و 220 تخت در فاز توسعه بیمارستان امام ارومیه در حال احداث است که با اتمام کامل آنها سرانه تخت در استان به 1.6 به ازای هر یکهزار نفر می رسد.
صاریخان از پیشرفت 95 و 92 درصدی بیمارستان های امام خمینی (ره) و آیت الله خویی خوی خبر داد و گفت: این طرح های درمانی نیز در آینده نزدیک تجهیز و به بهره برداری می رسد.
وی افزود: آذربایجان غربی در حال حاضر از جمله استان های پیشتاز کشور در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سراسر کشور است و با اجرای طرح های جدید، این روند تداوم می یابد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی تا پیش از دولت تدبیر و امید با مشکل بهداشتی درمانی روبرو بود ولی با اجرای طرح تحول سلامت و طرح های زیربنایی در حوزه بهداشت و درمان این روند بهبود یافت.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.