به گزارش ایرنا عزت الله ضرغامی روز چهارشنبه در همایش چادرهای آسمانی در ارومیه افزود: این قانون برای 12 دستگاه اجرایی وظایفی را تعیین کرده است و با اجرای آن بسیاری از مشکلات بد حجابی در جامعه حل می شود.
وی همچنین آشنایی اقشار مختلف مردم و مسوولان با علل گرایش به بدحجابی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بدحجابی یکی از آسیب های جدی جامعه به شمار می رود.
عضو شورای عالی فضای مجازی افزود: کم اعتقادی و بی اطلاعی از اهمیت حجاب، راحت طلبی، جو زدگی، همسریابی، روشنفکرنمایی و خودنمایی از جمله علل گرایش به بدحجابی است.
به گفته ضرغامی از دیگر علل گرایش به بدحجابی می توان به لجاجت با خانواده و محیط و رفتار عصیان گرانه، موضع گیری سیاسی و انتقام گیرانه، سست شدن نهاد خانواده، الگوسازی توسط ماهواره و فقدان پوشش های ارزان به خصوص چادر و لباس اشاره کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که چرا در کشور اسلامی کارخانه تولید چادر ارزان قیمت وجود ندارد؟ افزود: اگر هم کسی برای تولید آن وارد میدان شود، وی را از رده خارج می کنند.
عزت الله ضرغامی اضافه کرد: آذربایجان غربی به دلیل وجود فرهنگ غنی می تواند با رعایت حجاب اسلامی به الگویی برای کشور و جامعه اسلامی تبدیل شود.
وی با تاکید بر اینکه حجاب یک هدیه الهی است، ادامه داد: حجاب آنقدر با ارزش است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای بروز شخصیت زن مسلمان در جامعه ایرانی شکل گرفت و همه آن را پذیرفتند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این همایش گفت: مسئله عفت و زندگی عفیفانه مورد تاکید قرآن کریم است زیرا به زندگی آرامش می دهد و مشکلات اخلاقی را دور می کند.
حجت السلام و المسلمین سید مهدی قریشی با ابراز تاسف از اینکه الگوهای غربی در جامعه استفاده می شود، افزود: عده ای بدپوشی را رواج می دهند غافل از اینکه زنان قهرمان ایران آن را قبول ندارند.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی که مکلف به اجرای قانون 'گسترش فرهنگ عفاف و حجاب' هستند باید به طور جدی وارد عرصه شوند و در این مسیر نیروی انتظامی را تنها نگذارند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز گفت: 300 مصوبه برای 26 دستگاه اجرایی در رابطه با عفاف و حجاب مصوب شده که از این تعداد 20 مصوبه مربوط به نیروی انتظامی است.
سردار سرتیب دوم پاسدار ناصر اصلانی افزود: همه دستگاه های ذیربط در این رابطه باید به وظایف خود عمل کنند و نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند.
به گزارش ایرنا در این همایش 25 نفر از نخبگان حجاب و عفاف مورد تجلیل قرار گرفتند و تمبر نخستین همایش چادرهای آسمانی ارومیه نیز رونمایی شد.
3072/6009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.