بابک رستم پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین وظایف شهرداری ها در حال حاضر با توجه به تولید انبوه پسماند، تفکیک زباله تر و خشک و تفکیک زباله از مبدا است.
وی ادامه داد: تفکیک زباله از مبدا از در منازل آغاز شده و در آن پسماند خشک از چرخه دفن و حمل خارج می شود .
رستم پور گفت: شهرداری بوکان آموزش چهره به چهره شهروندان را از 2 ماه قبل شروع کرده است و خوشبختانه شهروندان همکاری خوبی با کارشناسان شهرداری دارند.
وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری حدود 57 هزار خانوار شهر بوکان با تفکیک زباله از مبداء آشنا شوند و به طور عملی پسماند خشک را از چرخه حمل، دفن و آلایندگی محیط زیست حذف کنند.
رستم پور با بیان اینکه آموزش شهروندی برای کمتر تولید کردن زباله و تفکیک از مبدا موضوع بسیار جدی است، افزود: متاسفانه فرهنگ تفکیک زباله از مبدا هنوز در میان مردم به درستی جا نیافتاده است .
شهردار بوکان همچنین از ساخت کارخانه بازیافت توسط بخش خصوصی در شهر بوکان خبر داد و گفت: این کارخانه با 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شود.
وی بیان کرد: با ساخت کارخانه بازیافت زباله، پسماند به طور کامل بی بو و کم حجم شده و در نهایت شیرآبه های آن تصفیه می شود.
به گزارش ایرنا روزانه 230 هزار تن زباله در شهر بوکان تولید می شود.
از ابتدای سال جاری آموزش خانه به خانه شهروندان برای تفکیک زباله آغاز شده است و تاکنون 2 هزار خانوار آموزش تفکیک زباله از مبدا را فرا گرفته اند که با این اقدام حجم زباله حدود 40 درصد کاهش پیدا می کند.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده که از این تعداد 176هزار نفر در شهرها ساکن هستند.
7510/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.