تقی کهوریان روز یکشنبه در جلسه کمیته وصول مطالبات آذربایجان غربی با هدف مطالبات شرکت برق از ادارات و شرکت های دولتی استان افزود: با افزایش گرمای هوا، مصرف انرژی برق در استان افزایش یافته که این امر باید توسط ادارات و دستگاه های اجرایی مدیریت شود.
وی اضافه کرد: دستورالعمل اجرایی استفاده از انرژی برق از سوی رییس جمهوری به تمامی وزارتخانه ها، دستگاههای اجرایی و شرکت های تابعه اعلام شده و طبق این دستورالعمل، مدیران باید تدابیر لازم را برای کنترل میزان مصرف و صرفه جویی در استفاده از انرژی برق بیندیشند.
وی بیان کرد: بهره گیری از انرژی های نو در کشورهای رو به توسعه جایگاه ویژه ای دارد و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در سال های اخیر در کشور نیز در رابطه با احداث نیروگاه های خورشیدی و تولید انرژی برق از طریق سلول های خورشیدی اقداماتی انجام شده ولی کافی نبوده و باید گام های بلندتری در این خصوص در استان برداشته شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گزارشی در خصوص مطالبات هزینه برق از دستگاه های اجرایی ارائه کرد.
در پی این گزارش مقرر شد سازمان ها و شرکت های دولتی و شهرداری ها در فاصله زمانی 6 ماهه نسبت به تسویه حساب بدهی ها اقدام کنند.
در 2 هفته گذشته از تیرماه، خاموشی های برق به علت افزایش بی رویه مصرف انرژی در آذربایجان غربی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
قرار بود کمبود تولید نسبت به مصرف از طریق کاهش مصرف ادارات تامین شود که این امر محقق نشده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.