اکبر محمدی روز یکشنبه در جلسه تخصصی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی آذربایجان غربی با موضوع هفته حجاب و عفاف افزود: اجرای برنامه های ویژه هفته حجاب و عفاف برای قشر بانوان قابل قبول نیست و این نگاه جنسیتی نمی تواند در رسیدن به اهداف یاریگر ما باشد.
وی بیان کرد: در کنار اجرای برنامه های ویژه عفاف و حجاب، انتظارات مردم در این خصوص نیز باید شنیده شده و مد نظر مسوولان مرتبط باشد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: احیای سیره فاطمی از ضرورت های جامعه امروز است و با استفاده از روش های فرهنگی ایجابی، نقش و اهمیت حجاب در جامعه و همچنین نقش خانواده در خصوص پوشش فرزندان و همسران باید در بین مردم بیشتر مطرح شود.
به گزارش ایرنا، 19 تا 25 تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.
یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب است. رضا‌خان که با طرح کودتای سوم اسفند 1299 و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد درصدد اجرای تز اسلام‌زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود. از مهم‌ترین جلوه‌های این طرح، پدیده‌‌ی کشف حجاب بود. برای آماده ساختن زمینه‌ کشف حجاب، مجلس، در ششم دی‌‌ماه 1307 قانون متحدالشکل نمودن البسه را تصویب کرد که بر اساس آن، پوشیدن کت و شلوار و کراوات و کلاه فرنگی، برای مردان الزامی شد.
تلاش‌های رضا‌خان، باعث شد تا عده‌ای از زنان غرب‌زده، بویژه زنان درباری و دولتمردان، به صورت بی‌حجاب یا بدحجاب، در مجامع و معابر عمومی ظاهر شوند و مردم نیز تحت تأثیر اختناق و ظلم رضاخانی، حساسیت لازم را از خود نشان ندادند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.